Doporučení pro přímou vzdělávací činnost
- dodržovat didaktický styl vzdělávání dle RVPPV: princip vzdělávací nabídky, individuální volby a aktivní účasti dítěte
- umožnit dítěti, aby se před řešením úkolů nejprve seznámilo s každou novou scénou (co na ní je, co vidí…)
- doprovázet program vhodnými otázkami a tím rozvíjet vyjadřovací schopnosti dítěte a jeho správnou výslovnost
- u předškolního dítěte si neklást za cíl ho učit číst
- nepřekračovat čas, který je optimální pro hry na interaktivní tabuli, tabletu nebo jiném přístroji, a za tím účelem také vhodně rozdělit interaktivní program na několik výukových částí
- zorganizovat hru dítěte s rodičem na interaktivním přístroji (např. v odpoledních činnostech)
- podporovat u dítěte rozhodování v kooperaci s ostatními dětmi ve skupině
- umožnit dítěti, aby si samo zvolilo obtížnost zadaného úkolu, v opačném případě rozhodnout o obtížnosti zadání podle individuálních zvláštností a věku dítěte (např. pro děti nadané nebo vyžadující zvláštní péči)
- umožnit dítěti experimentovat při řešení ukolů
Návrh evaluačních otázek
- Zaujal program dítě svým obsahem?
- Jaké činnosti se líbily nejvíce?
- Podařilo se naplnit rámcové cíle RVP PV?
- přispěl program k rozvoji dítěte, jeho učení a poznání?
- učinilo dítě pokrok v oblasti hodnotové a postojové? - Vedl program k posunu dítěte směrem ke stanoveným očekávaným výstupům RVP PV?
- Jaký je závěr pro další vzdělávání?